Viktiga fraser på spanska

  1. ¿  Me ayudas,  por favor ?      Kan du hjälpa mig?
  2. ¿  Qué significa …?                Vad betyder…?
  3. No sé                                       jag vet inte
  4. No comprendo                         Jag förstår inte   
  5. Perdón por llegar tarde            Ursäkta att kommer försent
  6. ¿ Puedo ir al servicio?              Får jag på toaletten?
  7. Mas despacio, por favor            Kan du prata långsammare tack!
  8.  Estoy listo/ lista                        Jag är färdig 
  9. ¿  Cómo se dice …en español ? Hur säger man ... på Spanska?

Vad säger du när:

  1. Inte förstår : ______________________________________________________
  2. Vill veta vad något betyder: __________________________________________
  3. Vill veta hur man säger något på spanska? _______________________________
  4. Inte vet? ________________________
  5. Behöver hjälp  ___________________________________________________
  6. Om man vill gå på toan ____________________________________________
  7. Om man vill att någon pratar långsammare _____________________________
  8. Om man är färdig med uppgiften _______________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0